Savencia F&D pro mě znamená krásné značky
Od září 2022 má Savencia F&D nového obchodního ředitele Zbyňka Chládka. Jaké jsou jeho první dojmy? A co jsou pro něj výzvy v oblasti mlékárenství? Přečtěte si celý rozhovor.
Kudy vedla Vaše cesta do Savencia F&D?
Působím v obchodu už osmnáct a půl roku a není moc věcí, se kterými bych se nesetkal. Působil jsem na straně prodávajícího, interní, ale i na straně dodavatele, a to například ve firmách Procter a Coca- Cola. Má poslední pozice v Alze byla z pohledu retailera.
Co pro Vás bylo zásadní při rozhodování?
Savencia F&D pro mě znamená krásné značky, ať už je to Lučina, Liptov, Král Sýrů a další. Jsou to značky, které mají spotřebitelé rádi a také já sám si naše produkty velmi rád dám.
Zároveň pro mě byla Savencia F&D zajímavou kombinací mezinárodní firmy, tedy s možností vidět způsob práce kolegů v zahraničí, a zároveň lokálních značek. V minulosti jsem dělal drogerii a nápoje, ale nikdy jsem nedělal fresh. A to bylo něco, co mě lákalo vyzkoušet.
V mém rozhodnutí mě podpořila také osoba potenciálního šéfa Aleše Malenky, na kterého jsem měl velmi pozitivní reference.
Jaké jsou aktuálně největší výzvy pro mlékárenský trh v Čechách a na Slovensku?
Obecně je to ohromná inflace, která je v mlékárenském businessu ještě větší než je průměr na potravinách. Z toho důvodu se nakupující začínají chovat úplně jinak. Naše rostoucí náklady se odráží v rostoucích cenách, ale samozřejmě cítíme, že rostoucí náklady mají i naši zákazníci. Výzvou tedy je zajistit dostupnost našich produktů pro spotřebitele.
Dalším aspektem tohoto období je hledání shody na business modelu s našimi obchodními partnery, tedy řetězci. V delším časovém horizontu se nabízí otázka rostlinných alternativ sýrů a jogurtů. To je trend, který vidíme v západní Evropě.