Z Francie na stáž do centrály Savencia F&D v Praze
Baptiste Marchand je student bakalářského studia businessu ve Francii. Letos oslavil devatenácté narozeniny a jako dárek si nadělil stáž v Savencia F&D. Téměř půl roku strávil na obchodním oddělení v pražské centrále.
Co tě zavedlo do Prahy?
Před 5 lety jsem s rodiči navštívil Českou republiku, konkrétně Prahu. Moc se mi tu líbilo. Když jsem měl zvolit stáž v zahraničí, bylo jasno. Můj otec pracuje v Savencii v Paříži, takže mi tato společnost byla blízká. Jsem moc vděčný za tuto příležitost.
A jak se ti v Česku líbí?
Moc si užívám poznávání Prahy a české kultury. Oproti Francii je tu méně stresová atmosféra. Lidé jsou příjemnější, milejší a mají snahu problémy efektivně a rychle řešit. My, Francouzi, jsme více emoční a rychle se naštveme, a to ztěžuje vzájemnou komunikaci.
Je něco, co tě překvapilo?
Bylo pro mě překvapením, že Češi chodí do práce velmi brzy. Ve Francii začínáme obvykle až mezi 9:30 a 10:00. V Praze začínám často už v 8 hodin. Ale vlastně se mi tento systém líbí více. Odcházíte z práce dříve než Francouzi a máte více času na další věci jako je třeba sport. Umožňuje to lepší balanc mezi volným časem a prací.
Co konkrétně je náplní tvé práce v rámci stáže v Savencia F&D?
Jsem na oddělení Trade marketing department. Pracuju s interními a externími daty, a to pro různé značky – od Pribináčka, přes Krále Sýrů, Lučinu až po Liptov. Podílím se na promování našich produktů na sítích, důraz je kladen mimo jiné na správné načasování jednotlivých akcí. Kromě toho také vyhodnocuji vlivy inflace a války na spotřebitele a celý marketingový trh.
Co říkáš na české a slovenské sýry jakožto rodilý Francouz?
Jsou úplně jiné, než jsem zvyklý. Francouzské sýry jsou chuťově intenzivnější. Nejbližší jim jsou sýry značky Liptov, které mají také výraznou chuť.